גפני לאגו"י: "שלחו רבנים מטעמכם לסוגיית הרוטציה"

איתי גדסי No Comments on גפני לאגו"י: "שלחו רבנים מטעמכם לסוגיית הרוטציה"

חבר הכנסת משה גפני שלח אמש מכתב לראש עיריית בני ברק ומזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט עם העתק לסגן שר החינוך מאיר פרוש, בו הוא דורש לקיים את הבירור בנוגע לרוטציה להתפטרות סגן ראש העיר יוסי דייטש. על פי סעיפי ההסכם הקואליציוני נכתב כי אם יהיו 8 נציגים לרשימת יהדות התורה, על נציג אגו"י להתפטר …

יוסי דייטש צילום: מערכת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת משה גפני שלח אמש מכתב לראש עיריית בני ברק ומזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט עם העתק לסגן שר החינוך מאיר פרוש, בו הוא דורש לקיים את הבירור בנוגע לרוטציה להתפטרות סגן ראש העיר יוסי דייטש.

על פי סעיפי ההסכם הקואליציוני נכתב כי אם יהיו 8 נציגים לרשימת יהדות התורה, על נציג אגו"י להתפטר לטובת נציג דגל התורה. סעיף נוסף קובע, שאם תתמודד רשימה פלגנית ותגרום למיעוט נציגים, הרי שעניין הרוטציה (סעיף ט') יובא להכרעת גדולי התורה או נציגיהם.

על כן דורש ח"כ גפני כי הדבר יובא לדיון בפני רבני דגל התורה, אשר כזכור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן מינה לחברי ועדת הרבנים את הגאון הגדול רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי יוסף אפרתי, ראש ביהמ"ד להלכה בהתיישבות אמונת אי"ש, והגאון רבי ברוך סולוביציק, ראש ישיבת תורת זאב.

אלא שב"אגודת ישראל" מבהירים כי במסגרת ההסכם הפנימי בין הסיעות שנחתם לפני הבחירות לעיריית ירושלים נכתב במפורש כי הוא מותנה בכך שלא תרוץ לעירייה רשימה חרדית נוספת שתפגע בקולות המפלגה, וכזכור בבחירות הללו רצה לה רשימה ליטאית נוספת שגרפה שני מנדטים על חשבון יהדות התורה.

לדברי גורמים באגודת ישראל: "אנחנו נצהיר על קיום ההסכם הפנימי ככתבו וכלשונו אך ברור שאף חבר מועצה של אגודת ישראל לא יפרוש מחברות במועצת העיר שכן סעיף זה אינו כלול בהסכם שנחתם".

b57a65c7-ca2a-4110-b4ec-3d2ec8cf8e45



0 תגובות